تلفن ها و فاکس ها مدیریتی

تلفن ها و فاکس ها مدیریتی

تلفن و فاکس دو هزینه  خیلی متفاوت سازمان می باشند که آنها به ترتیب ۱۵ و ۱۲ درصد از کل هزینه های سازمان را نشان می دهند. زمانی که آنها خیلی مهم می باشند کیفیت نتایج به طور زیاد افزایش می یابد اگر یک روش که می تواند پیدا شود  که بعضی از این هزینه ها  برای مشتریان  به طور فردی  از همان یادداشت های روزانه بدست می آید که MD و دوتا از فروشندگان حفظ  می کنند

بنابراین با ثبت یادداشت های روزانه مکالمات تلفنی و نام مشتری این امکان وجود دارد  که قسمت اصلی  صورت حساب تلفن را برای مشتریان به صورت فردی تهیه کنیم حدود ۵۰ درصد در این روش گردآوری می شوند. به هرحال ۵۰ درصد  باقیمانده از مکالمات تلفنی  و نام مشتری این امکان وجود دارد که قست اصلی صورت حساب تلفن را برای مشتریان به صورت فردی تهیه  کنیم حدود ۵۰ درصد در این روش گردآوری می شوند.

به هر حال ۵۰ درصد باقیمانده از مکالمات تلفنی که توسط کارکنان غیر از فروشنده ارائه می شود کمک های صورت نگرفته  باقیمانده می باشد و در نتیجه یک هزینه  غیر مستقیم می باشند. برای مدت زمان طولانی فاکس ها مورد توجه بودند و تعدادی از دریافت کنندگان/ مشتریان با همدیگر با یادداشت انتقال فاکس ها و هزینه ها و بنابراین می توان مستقیماً آنها را دارای صفحات دانست.

هزینه های پست و پیک:

این هزینه ها فقط ۲ درصد از هزینه های کل سازمان را نشان می دهد و این امکان وجود دارد که ۸۰ درصد باقیمانده  را به مشتریان به صورت فردی اختصاص دهیم.

این موجودی یک هزینه غیر مسقیم می باشد و هیچ رسیدی موجود نیست.

رستوران ها و سرگرمی ها:

این هزینه فقط نسبت خیلی کوچکی از کل می باشد.

وآن یک هزینه مستقیم کاذب می باشد. چون آن ترجیحاً امکان دارد که آن را به گروهی ازمشتریان برمبنای مستقیم اختصاص دهیم.

هزینه ماشین:

هزینه هایی مانند بیمه، خدمات، تعمیرات، بنزین وشست وشوهمگی دراین گروه هزینه قرارمی گیرند. برای اینکه بتوانیم هزینه های ماشین را به مشتریان مختلف اختصاص دهیم لازم است دونوع اطلاعات را بدانیم که عبارت است از: هزینه هرماشین فروشنده که هزینه نمایندگی دریک دوره دوماهه می باشد و حساب ملاقات های هرفروشنده که برای مشتریان به صورت فردی دریک دوره دوماهه بوجود آمده است.

هزینه های ماشین MD پیچیده تر بودند زمانی که او از ماشینش برای اهدافی به جزء ملاقات مشتریانش استفاده می کرد یک نسبت دلخواهی از ۲۵ درصد بنابراین از هزینه های ماشین MD کسر شده بودتا این هزینه را بپوشاند. این درصد اختصاص داده نشده باقی ماند وبنابراین یک هزینه غیر مستقیم می باشد. به هرحال، مجدداً موجودی برمبنای شمار ملاقات کنندگان به مشتریان مختلف به گونه ای فردی اختصاص داده شد.

هزینه های غیرمستقیم:

نیروی های کار که فروشنده نیستند، اجاره، نرخ ها، هزینه برق، مطالبات بانک، تحقیقات بازار، هزینه های محلی، هزینه های غیرمستقیم می باشند. وخیلی مشکل است که مبنایی برای جمع آوری آنه به مشتریان به صورت فردی پیداکنیم. بنابراین فقط یک راه برای  جمع آوری آنها باقی می ماند وآن این است که این میزان را بصورت مساوی بین تمام مشتریان نمایندگی تقسیم کنیم.

بنابراین تکمیل تقسیمات هزینه ودرآمد پس برای حساب ارقام سود وضرر برای هر مشتری نمایندگی اجازه داده می شود. این درشکل ۲ نشان داده شده است. جایی که شکل منحنی خیلی شبیه  منحنی۲۰/۸۰  است که بدین معنی است

حدود ۲۰ درصد ازمشتریان ۸۰ درصد سود تولید کرده اند وچیز دیگری که می توان از منحنی فهمید فرورفتگی منحنی زیر صفر درست راست می باشد این نشان می دهد که تعدادی ازمشتریان درطول دوره دوماهه باعث ضررشده اند به هرحال هزینه ها به نسبت درآمدها افزایش نمی یابند ودلیل آن هم نبود هزینه های تولیدی وهزینه های مستقیم دیگر می باشد. درنتیجه، تفاوت درهزینه ها بین دستور کوچک ودستور بزرگ خیلی کوچک است زمانی که هردو دستور مربوط به اندازه یشان نیست وتقریباً همان میزان از کار اداری را شامل می شود.

این بنابراین، منجر به نتایج منطقی می شودحساب هایی که می توانند دستورات بزرگ را قراردهند از آنهایی که دستورات کوچک را قرارمی دهند سودمندتر می باشند.

۰ پاسخ به "تلفن ها و فاکس ها مدیریتی"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

          

درباره ما

موسسه آموزش عالی آزاد گسترش مدیریت دارای مجوز رسمی از وزارت علوم ایران جهت برگزاری دوره های مدیریتی و زبان در جهت توسعه و پیشرفت علمی فعالیت مینماید 

آدرس و شماره تماس موسسه:

دفتر مرکزی

تهران میدان ولیعصر -پایین تر از سفارت عراق -بن بست صدف -موسسه آموزش عالی آزاد گسترش مدیریت تهران

تلفن :-02188905800-02188908574-02188913000

دفتر سیدخندان

تهران نرسیده به پل سیدخندان جنب کوچه‌ی مهاجر پلاک ۸۹۸

تلفن : ۰۲۱۸۸۵۱۰۴۹۵

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گسترش مدیریت تهران می باشد
X